tvåtusenfjorton punkt

En liten titt vad som hände förra året!


Firade in nya året med S. Efter en helt vanlig lördag var jag plötsligt med i AIESEC. Ingen aning hade jag vad jag gav mej in på, men är stolt och glad att jag valde att vara kvar enda tills slutet av året. I början av året festades det en hel del, bland annat B's & V's inflyttningsfest med Gatsby tema var helt oförglömlig. I äkta Åbo anda fortsatte festen tills tidig, tidig måndag morgon. Februari fortsatte ungefär likadant plus ett stycke Melissa Horn, senare också Maggio spelning och en söndrig telefon.



I mars hängde allt mer med min nyfunna vän E. Efter att vi kännt varandra i några veckor blev vi redan kallade för radarpar. Match made in heaven if you ask me! Firade mina 21 år i solskenet på Blankos uteservering. Stress skrev marknadsförings uppgifter några timmar före deadline med lite vin om kvällarna. Drack åstrandslatte, sitzade, lyssnade på en och annan spelning och njöt av att våren äntligen hade kommit.



Levde för det mesta i min egna lilla bubbla med fjärilar i magen och flöt mest bara omkring. Vappen firades med studiekompisarna och första Maj blev minst sagt minnesvärd. Tog en båttur längs med ån och kvällen slutade med att vi trötta tränge oss fyra personer i min bäddsoffa och kollade på Netflix.

Studierna för våren var äntligen slut men återigen var jag utan sommarjobb. Som nödlösning hjälpte jag och B kompisar att hyra ut sina lägenheter. Spenderade några veckoslut på Attu, åkte iväg till Gustavs för lite stughäng och till Ekenäs för popkalaset. Midsommaren firades som vanligt på Norrkulla med de bästaste.



I början av juli drog jag och L iväg till Stockholm för några dagar. Besökte fotografiska och shoppade tills vi droppade. Spenderade tre svettiga, trötta och lyckliga dagar på Ruisrock. Cyklade på tomma gator mitt i natten hem igen, helt och hållet mörbultade. Nästa dag samma grej. Tusen gånger värt det! Första åskvädret för sommaren kom och till lika också ett annat åskväder. Lika snabbt som det började, kraschade det också. Kvar fanns bara tomhet efter alla fjärilar.

Spenderade lite tid hemma i Åbo i slutet av juni och åkte genast iväg till Utö för vårt årliga besök. Efter det vidare till Hangö via Karis för att träffa V. Några nätter i Nådendal och sen på seglats. Istället för bara två nätter stannade jag fem. Vad kan man annat säga än: Natta, loistava paatti!

Sommaren börja närma sitt slut och jag åkte till huvudstadsregionen första gången på flera månader. Besökte två dagar av Flow och hängde med J. Förlängde resan för att kunna träffa min karis andra halva S och resten av gänget också.



Avslutade sommaren med att vara tutor för de nya gulisarna. Vilka veckor eller kanske vilken månad?! Flera sena kvällar och massa nya människor, höjdpunkten var definitivt gulisintagningen. Hösten var den finaste på länge och Åbo var fotogeniskt vackert.

Efter en månad av flytande omkring var det dags att påriktigt också fokusera på studierna. Så började våra nördklubbar. Lärde känna flera av mina studiekompisar mycket bättre och hoppas verkligen att jag nu i skrivande stund kan kalla dem vänner för livet.

Efter att ha spenderade mesta av min tid på Hanken, dag in och dag ut kom det också bra resultat. Men samtidigt var jag också helt slutkörd, så vi bestämde oss att boka en billig resa och fly till Turkiet. Efter resan var jag redo att fortsätta igen och lyckades hålla upp tempot. Studerade enda in till de sista dagarna före jul med en all nighter på Hanken, meaning att jag var hemma ungefär två tiden på natten. Tur hade man bra sällskap! 

Julen kom som vanligt alldeles för snabbt så hann komma in i julfiilisen först en vecka efter jul. Så var det dags att säga hejdå till det gånga året och det firades med hela tjej gänget samlat igen.


Nu sätter jag punkt på tvåtusenfjorton och vänder om till en ny sida.

// My 2014 in a nutshell.

This entry was posted on 08 March 2015 . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 . You can leave a response .

Leave a Reply

-